Imobilní cestujúci a zdravotné komplikácie
Do skupiny cestujúcich so zníženou mobilitou patria osoby s akýmkoľvek druhom zdravotného znevýhodnenia. Cestujúci so zníženou mobilitou majú bezplatný nárok na asistenčné služby pri prechode letiskom. Cestujúci so zníženou mobilitou majú bezplatný nárok na asistenčné služby pri prechode letiskom, pričom tieto služby sú imobilným cestujúcim poskytované v súlade s Nar. EP a Rady č. 1107/2006. Potrebu asistencie je cestujúci povinný v zmysle smernice nahlásiť najneskôr do 48 hodín pred plánovaným odletom svojej leteckej spoločnosti alebo cestovnej kancelárii/agentúre, u ktorej si letenku zakúpil. Všetky terminály letiska sú bezbariérové, pričom osobám so zníženou pohyblivosťou a zdravotným postihnutým je vjazd pred vybavovaciu budovu umožnený po legitimovaní sa preukazom ZŤP. Kontaktné miesto pre privolanie asistencie sa nachádza pri vstupe do odletového aj príletového terminálu a je viditeľne označené piktogramom. Asistenciu pri všetkých formalitách na letisku poskytuje imobilným cestujúcim handlingový partner leteckého dopravcu. Všeobecný postup na využitie asistenčných služieb: - cestujúci je povinný potrebu asistenčných služieb ohlásiť najneskôr do 48 hodín pred plánovaným odletom svojej leteckej spoločnosti alebo cestovnej kancelárii/agentúre, - po príchode na letisko by mal cestujúci so zníženou mobilitou vyhľadať kontaktné miesto pre asistenčné služby, ktoré sa obvykle nachádza pri hlavnom vchode do odletovej haly alebo na ľahko dostupnom mieste v termináli, - pomocou určeného telefónu resp. oznamovacieho tlačidla ohlási cestujúci svoj príchod asistenčnému pracovisku, - pridelený pracovník cestujúceho vyzdvihne a asistuje mu pri všetkých formalitách od zaregistrovania do prepravy až po nastúp cestujúceho na palubu lietadla. Zdravotné problémy a potvrdenie od lekára: Niektoré letecké spoločnosti vyžadujú pri zdravotných komplikáciách potvrdenie od lekára nie staršie ako 6, 7, 10 či 14 dní. V prípade, že cestujúci nemá potvrdenie od lekára na predpísanom formulári požadovanom leteckou spoločnosťou, nemusí byť pripustený na odlet. Potvrdenie o zdravotnom stave musí mať cestujúci pri sebe pri vybavení na check-in pulte a počas celej doby letu. Lekárske potvrdenie alebo iný hodnoverný doklad (napr. preukaz pacienta) sa odporúča ukázať na bezpečnostnej kontrole v prípade, že má cestujúci v tele voperovaný kovový predmet, kardiostimulátor, potrebuje inzulínové perá a pod. Potvrdenie by malo byť v slovenskom aj anglickom jazyku, nemusí byť úradne overené, nemá predpísaný vzor.